mandag den 3. marts 2014


Otteoghalvfjerds





Jeg er en mand og pisse genial til at være far til mine børn / ingen gør det bedre / end mig / så enestående en figur / at det kan undre, at jeg anmelder det her /

Jeg skrev eksempelvis et digt i går om mig selv / hvori ordet jeg / optrådte på slappe linjer hele tolv gange / oh, men fald nu ikke ned! og / tab nu ikke alle æggene! / og det skal mine børn naturligvis læse / de elsker det shit / når de bliver ældre /

Og også et cirkulære om selvhad / har jeg forfattet / du har sikkert læst det / hvori jeg sammenligner mig selv / med den kære leder / åh, når han kigger på ting, så kigger alle med: / høns / læder / shampoo prøver / folk i formationer / en gammel printer / rekvisitter i en selvbiografi /

Kun af og til er der angst / og gode råd i metermål / små hænder dækker øjets hvide / og det er ikke så godt / men det er godt.







Ingen kommentarer:

Send en kommentar