fredag den 7. marts 2014





For et par år siden:






Glem aldrig menneskelegemets temperatur i døden,
En kulde, som er det absolutte
Nulpunkt værdigt - og hvilken varme nu,
Hvor jeg smører dit ansigt ind
I solcreme og jeg kysser dig i
Øjenkrogen, gid jeg aldrig må miste
Det lille sted à la pletterne
I solen, skyggerne på jordkloden, jordknuden
(Din finere betegnelse!), men må lægges
I graven af dig en dag.
Mine hænder er hvide af solcremen,
Og ligner at befinde sig i
Minus 273 graders frost, du er
Den absolutte udødelighed i mit liv,
Hvilke strålende og krigeriske perler i
Dine dueblåkølige øjne i dag, havet,
Jeg gentager, havet letter, og tusinde
Digtere strander dér, glem ikke marehalm,
Som har fingrene i sandet, glem
Ikke jernmalm, som har håret i
Undergrunden, glem ikke afslutningens nyfødte tonearter,
Et kranium fyldt af tid, falderebet.










Ingen kommentarer:

Send en kommentar