mandag den 3. marts 2014



Enoghalvfjerds

Får et par år siden skulle alle vækste / (lille klat bræk her) / det skal vi stadig / men gå stille med det / så kom tiden til at eksekvere / og i år skal det hele konsolideres / alle der siger noget er et røvhul / opsving! / rekordlave renter! / mobile enheder! / produktionsrenæssance! / vi er så meget til stede i fjorten / en persienne skærer sollyset i staver / jeg deler hvadsomhelst og en mandarin i både / og noterer mig en mørk last i det indre / hvorfra verden kan spire / etellerandet Columbusæg /

En sygeplejerske hælder sukker i sin pausekaffe og ønsker at det er cubansk / en tulipan råbte i går: Livet er uholdbart! / den var stiv / men jeg ved nu ikke / tågen var så tæt at man kunne skære en klods ud af verden / og få den som en lille avec / - kære personaleperson / offer for dårligt ordførerskab / lad mig være din spytsengel / selvom der for det meste vil være tale om savl og brændevin / i tilfælde af overbelægning / underbemanding så kommer jeg vrimlende / så blomstrer haven om en måned og året vil raskt forlade havnen i Palos de la Frontera /

Luften kærtegner ganesejlet / fugtig / solen er en citrusfrugt / lukkelyde / munden / fremtiden er en passage / og nede i hospitalskiosken står spisesedlerne og tigger om kap / nye opdagelser /meget skal blive tavst / foråret er lavet af stor kanarisk afrejse.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar