søndag den 9. marts 2014



Firs

De gamle efterlader sedler på køleskabet:
’skal ikke genoplives’
nogle gør
andre sætter sin lid til hjertet, som
- hvis det skulle blive nødvendigt –
vil strangulere sig selv og i sig selv blive et langsomt køleskab
hav barmhjertighed med os alle
vi er frøer
bliver hele tiden mødt af ultimatummer
og et forfærdeligt afhængighedsforhold til pels
dumme ting
så her er en liste
vi har problemer med at vænne os til
vor egen hvidhed
forplantningsdygtighed og de elendigt korte sæsoner, vi er givet her
på den nordlige krydderihemisfære 
at vi er en majoritet som skyder med salt og peber
og siger, enten er du med os
eller
imod og donor for fred
hvad ved jeg, ville give min højre arm for noget
eller
det hele er løgn
jeg aner intet om min whiteness
your highness
i sommerhuset som barn
der var et år
en smal korridor af tid, et par dage
hvor jorden var dækket af babyfrøer
og hvert skridt betød udsmattelse
og det var væmmeligt
når man ville bade sit privilegerede, unge aftenlegeme
og derfor har jeg på mit eget køleskab
hængt en regning op.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar