tirsdag den 22. april 2014





Treoghalvfems

Det er digte tid
vi mangler løg
sidder op ad en grædemur af apati
har også brug for kartoffelforstærkning
alskens vækster pibler frem af april
en storm af sværd!
et diskret forbrug af følelser begynder at hede op
noget gør noget andet ved os
i Dordogne i Midtfrankrig, hvor vi boede og studerede
skulle indholdet af litium i luften angiveligt være højt
og godt
for sindssyge, mod al det overbelånte vanvid
i hvilket Cro Magnonmenneskets malerkunst nu finder ro
andre handler stødtænder
de sidste
de er kinesere og pisse ligeglade
mens jeg beder tandfeen om to saglige løg og vender mig om
og går ud og står oven på noget græs
og foretager mig intet af værdi
længe
længe
og lige omkring midnat
hoster du pludselig i søvne, rækker din hånd over
og dunker mig i ryggen
jeg elsker dig. 








Fireoghalvfems

Du bremser for meget, når vi kører på motorvejen
fart er lige nu afgjort det afgørende
det helt centrale i vores tid
må den passere med glubende hast
forbi en tyr græssende på Læsø
hvidgul
et forår inde i et analfabets hoved somewhere
jyske domicilers forladte kontorlandskaber
blinkende på mørke højderygge
spændende
ekspanderende livserfaringer som tang i et tangformet mønster
langs mine kyster
ved dine lår
du placerer materialerne talentløst i opvaskemaskinen, elskede
det er jeg nødt til at sige
og din mund forsinker os
lad raffinementerne falde
lad den blege søko i det zoologiske
padle for sin føde og lad ingen få børn, der ikke selv har
opholdt sig i opiumshuler
vi har ingen tid til pinligheder og fødevarechefers skam
over frosne, døde dyr
tyresæd, hurtigt!
dokumenter om dette og hint anbragt i filer i kager!
Læsø irer bort!
regnskoven tager for lange bade
og jeg selv er en sjuskedorte
nogen forelsket holder op mod lyset som et
stribet farvel et
stjålent minut i en æggedeler.







Femoghalvfems

Det er dødsmetaltid
smerter så good 
vi sprinter ud af paradis
spiser af et sidestik
og sommerdagen tar pippet fra demonstrationen
lad nu drengene brække de fucking arme
tid til bryster og genkaldelse
big bang fandt sted i hele universet samtidigt
verden er en rift
og popcorn
og pisse på planter og slås venskabeligt
tid til at alle dem, jeg hader, får en sæbedispenser i skallen
og trusler
jeg kan godt li trusler, jeg kan godt li raseri
hellere rasende end bitter er mit motto
men for det meste står jeg bare og mumler for mig selv
at
den danske forsker Mikkel Thorup nu har
skabt verdens mest tilfældige
algoritmiske computerfunktion:
jeg har fundet den allermest tilfældige funktion
som det på nuværende tidspunkt er realistisk at implementere
det siger Mikkel Thorup
der er professor på Datalogisk Institut på Københavns Universitet
og det er den ømhed
som en pauserende bi
de omsynger
i mit yndlingsband
paradise lost
og jeg siger: en pint til alle i Halifax, Midtengland!
til de opstigende stamtræer, hvorfra vi dratter ned!
og til de dage
hvor for meget data lander det samme sted
og skaber sikkerhedsbrister i hjernens sølede krypt
vil jeg denne aften bede verden være gotisk
eller jeg kaster mig i armene på æbler.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar