tirsdag den 22. april 2014



Ti

Japans flag bærer navnet Hinomaru
og det er mit yndlings
et øje og en tunnel
omgivet af en gispende hvidhed
som en fodbold på en frossen himmel
hvor punkteringen
lukker mørket ind på livet
den morgen kunne jeg ikke undgå at se
ulykken under bjerget krøllede en Citroën foran mig
dens flaskegrønhed sad banket ind i synet
hvis væltede vægge lagde sig over vejen til glemslen
suk
hvert øjeblik glemmer jeg at leve i nuet
så jeg vil løbe en tur
for intet andet end lyden af grus
duften af græs
og nasse på hele verdens vejrtrækning
og i Japan
hvor man tidligere bar sine gamle ud, når de skulle dø
vil jeg stå i en have og spise æg med mine efterkommere
og kærligheden skal være
sådan som at et comanchebarn ikke ejer steppen
hvorpå vinden leger
lad os fucking bære langsomheden på vore skuldre
til ordene er talt op
og alt det vi ikke ejer
lægges i vor grav.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar