onsdag den 9. april 2014



Niogfirs

Du henvender dig til mig på net og telefon
du er tilbagestående og vedholdende
en skaldet ung mand med et krøllet navn
og siger: jeg skal sgu på job i morgen 47, i morgen
og jeg spør: tidligt?
du svarer: ja skal jeg ringe til dig kl 7 15?
jeg sir: nej, for helvede!
pift pift fedt billed, siger du
og jeg siger tak og spør til din ryg
undersøgelser viser alt muligt og at man ofte blot behøver ét menneske
det går beder, men
jeg tror ikke, at det er mig
der er denne person, og du sir: skal vi to ik lave standup?
og jeg svarer, arh …
for jeg synes ikke, der noget at grine af
og du er i øvrigt idiot
men du henvender dig hyppigt, som om du vidste
som om du var den ene for mig
som om du kendte ørkenen
nattens 
kolde 
hjertearytmi.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar