tirsdag den 29. april 2014


Enogtyve



Ud fra min liste over beslutninger, jeg fortryder
kom jeg på sporet af
at jeg nok ikke tager så voldsomt mange beslutninger
men jeg erindrede pludselig, at jeg holder af friske hasselnødder
nyfaldne fra træet og saftige
vi blev gift det år
det står på indersiden
det fortryder jeg ikke
jeg lavede en monolog om kedsomhed
og en om dovenskab
der tegner sig vel en form for mønster
jeg ved ikke
burde have talt mere med de gamle
hale hver en lille detalje om deres liv og opdragelse og den slags ud af dem
farvestrålende lommetørklæder ud af en tryllekunstners ærme
hvad fik de med i hatten
og hvordan med access
talte forleden med min ven om at være 40
det er jeg ikke endnu, men det lod vi ligge
man kan godt føle
at livet er lykkedes
så nu er det bare at dø
den riesling fortryder jeg virkelig
Nietzsche siger det: dans
børn siger det i en lille kritik af madpakken: det kunne godt være bedre.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar