onsdag den 8. april 2015




Hundredeogsyv

Den afsluttende repetition lyder
fuck it all
fuck it all
jeg er afhængig af den slutning
fordi
intet andet synes at slutte
og cirklen skræmmer mig
medmindre den er en bold
jeg husker nogle få steder, jeg har jublet
nogle få
resten … jeg tror ikke, jeg ved hvordan man gør
beregner sandsynlighed
er spirituel til daglig
lever med fynd og klem, den slags
der var et hovedstødsmål på opvisningsbanen
det eneste
den sad
og semifinalen med bandet
fuck, vi var glade
og skulle måske til Paris
så kom vi op at skændes om dét
uden overhovedet at have vundet
nu har jeg poesien siddende på en finger som et lidt for dyrt smykke
nej, en træning
i idealisme i en pause i en vandring på en dag med haglvejr i en park mellem dine øjenbryn
jeg ved ikke
der skal bare være så meget smerte i den musik , jeg hører
jeg ved ikke hvorfor
det skal bare gøre ondt
før jeg kan holde det ud
min far var kommunist
og sagde: omsorg for andre,
uanset hvem de måtte være,
blot dårligere stillede end mig
det er det
det er det
fælles er det højeste
og Burkina Faso er mit ansvar
Frederik Andersen fra folkeskolen mit ansvar
min bedste ven sagde om ham, at han svedte,
så man kunne fiske i pytten på hans ryg
den bemærkning føler jeg stadig, nogen burde tørre op efter
og det var mig
nu honningbier,
planeten
det er min ubetydelighed
Saarikoski stirrer ud over Stalins hoved
jeg stirrer ud over min fars, når jeg ser mig i spejlet
det er et udtryk for skyld, at der er så goldt
henover stenansigtet.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar