tirsdag den 7. april 2015






Hundredeogfem

Det er marts
som altid
når vinteren endelig klapper hesten
hjernen har trang til at digte ansigter i objekter
og spejler sig i fyrrenålenes
trængsler
why the long face?
jeg er den samme, jeg var i gymnasiet,
mine største fejl: jeg er ikke i stand til at få dig til at føle dig som mit livs kærlighed
men hvis ikke det er dig, er det ingen
en hest træder ind på en bar
det er april
the usual
jeg er bange for at løbe tør for kærlighed
fremtiden afslører sig i glimt
talte med en journalist for nylig, som havde oplevet at miste evnen til at læse
ved et gok i nødden
scary ikke at vide, hvad man læsser
vores følelser er meget komplicerede, men de kan ikke erstatte love, siger en dommer
holdt mit hjerte op mod lyset
hvorfor smiler du så dumt?
lad være med at være så bleg
det holdt ikke spor op
»Er det sjovt at være en chatbot?« spørger jeg.
»Beklager, min viden er ved at blive opdateret. Prøv igen senere,« svarer Anna og går i stå.
»Elsker du mig?« spørger jeg lidt senere.
»Dette kan jeg desværre ikke svare på, men spørg mig gerne om IKEA.«
sådan går dagene
brug dem klogt
det er september shortly
og træerne spidser pennen
monokrom skyggelægning
min whisky trækker gardiner i glasset
hvis en sol er fremme på portrættet, kan jeg se
en mening
ellers ikke
det ubevidste er angiveligt konstrueret som et sprog og således
blev du en vind af lette bogstaver, men
jeg kan li dit øje og den måde, det er et barn på
stråler med en drage højt på himlen
jeg ser det især hver gang, vi besøger mine forældre
linen synger
under dit bryn.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar