onsdag den 7. maj 2014


Halvfems





Et brev er mere værdifuldt end et digt
så kære Anne:
der florerer noget mystisk udslæt i min datters andenklasse
snart skinneben
snart skuldre, albuer
et underansigt på en pige
jeg tænker på hvad du laver, når du er alene
du ser en film
du ser måske Funny Games igen
ravioli
Frederiksberg Svømmehal
det føles anderledes, end når jeg tænker på mig selv
squash, en LP, aftenrøde
jeg tænker på Henrik Dahls hjerne
hvis jeg havde et museum, ville jeg ønske mig den og
det ville ikke spille nogen rolle hvilket museum, det var
så kunne skoleelever og lokalhistorisk interesserede betragte den
og efterfølgende besøge den lidt senere bronzealder i sydfløjen
helt meningsløst skal min søn lære at stave til Dalsgaard
efter en nat hvor jeg netop har drømt om dig og dit
det navn
gå ikke gennem den passage
lød det i drømmen, det spøger
du var i Shanghai til
behandlinger
jeg gik igennem, no problemos
lukkede døren og en gyselig hvid skikkelse
jeg tror desværre det var dig
jog gennem mit sovende ansigt
som en forfærdelig, hvid glemsomhed
jeg vågnede brat og befandt mig i formaldehyd
hvad synes du om sindet?
hvad synes du, vi skal gøre?
forleden sagde en kollega:
det er alligevel en vild ting at give op.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar